Friday, February 6, 2009

PROGRAM PERTAMA 2009

Malam tadi ( 05 feb 2009) bertempat di felda jengka 4, AJK biro bersama-sama AJK Pemuda Bahagian dan beberapa ahli umno telah mengadakan program pertama Biro sessi 2009 untuk berjumpa dengan ahli pemuda di cawangan-cawangan di peti undi jengka 4 . program tersebut bertempat di kedai saudara Mat Yie yang terletak di kedai mara jengka 4.

Sewaktu CTB sampai di simpang jengka 4, CTB disambut dengan bendera BN dan bendera UMNO. Bendera tersebut dipasang dari simpang hingga ke tempat kami berkumpul di kedai saudara mat yie. Amat terkejut CTB apabila mengetahui bahawa terdapat ceramah PAKATAN RAKYAT berdekatan dengan tempat program. Namun ianya tidak mematahkan semangat CTB untuk bertemu dengan ahli pemuda di peti undi tersebut.

Walaupun sesekali terdengar laungan ‘takbir’ yang di laungkan oleh pihak pakatan namun kami tetap disambut mesra oleh ketua cawangan dan ketua-ketua pemuda peti undi jengka 4. suasana program berlangsungs secara santai dan di jamu kan dengan makan malam yang disediakan oleh saudara mat yie. Turut hadir menjayakan program ini ialah YB Dato shahaniza ADUN kuala sentul dan Ketua Pemuda Bahagian Maran saudara Najuib .CTB menyucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada Yb Dato dan KP kerana dapat meluangkan masa bersama kami untuk beramah mesra dengan pengundi muda khususnya pemuda di peti undi jengka 4.

Antara aktiviti malam tadi adalah mengedarkan ‘flyers’ yang mengandungi nama ,alamat dan juga nombor telifon semua Ahli Jawatan Kuasa Pemuda Bahagian Maran dan juga senarai Ahli Jawatan Kuasa Biro Keahlian Dan Daftar Pemilih. Flyers tersebut adalah untuk memberi peluang kepada ahli pemuda cawangan untuk mendekati barisan hadapan Pemuda Bahagian .

Namun CTB sempat mendengan rintihan dan juga masalah ahli yang juga di dengar dan dijawab oleh Pengerusi Biro saudara Khairul Amin. Program seperti akan diadakan disetiap peti undi di Bahagian Maran untuk mendekatkan lagi hubungan antara ahli pemuda dengan peminpin-pemimpin setempat dalam usaha untuk mencari keahlian baru.

No comments:

Post a Comment